lördag 30 mars 2013

Hög tid för försenad Påskhälsning

Påsk hälsning
Glad påsk på er alla!
Ligger efter i tid och rum just nu därför blev det så här tokigt och sent. Påsken var spårlöst försvunnen tills igår. Jag hittade den tillslut  i sin lilla kartong bakom en garderobsdörr i den jättestökiga bagarstugan. Nu är alla fjäderfäna framme och sambon bidrog till räddningsaktionen med två fina krukor mini-påskliljor. Påsken är räddad!

Obalans i tiden 
Ibland blir det obalans mellan tid, ork, arbete, och allt annat som pockar på. Så har det varit ett tag nu och jag vet inte hur länge det håller i sig. Därför kan det bli längre mellan mina inlägg ett tag.
Det som tar tid är att, förutom heltidsjobb och fritidens odlings förberedelser, ska jag hinna med att jobba med mina Pim uppgifter (data utbildning). Tänkte hinna med så mycket som möjligt av Pim uppgifterna innan våren exploderar och trädgården ska vårstädas. Dessutom satte jag igång målning av en gammal furu hylla för ett antal veckor sedan, det skulle gå snabbt tänkte jag. Det är många fler sidor än man kan tro som ska målas, men nu ser jag slutet på det projektet. Skönt!
Jobbade på bra hela långa dagen igår så idag ska vi njuta av solen och äta lunch ute.

Ha det gott!



3 kommentarer:

  1. Glad Påsk till dig också Ulrika.
    Man får göra saker och ting i tur och ordning och börja med det som är viktigast först.
    Vi finns kvar här ute i bloggvärlden då du får mer tid för det igen :=)

    Njut av det fina vädret som är utlovad under påskhelgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helen! Nu har jag solat och njutit av god suovas i pitabröd och kinderna har fått färg av en varm härlig sol. Allt känns bra nu :)

      Radera
  2. Pim uppgifter? Stackare! Hoppas de snabbt är avklarade så du får ro att njuta av vårsolen och påsken.
    Ha en fin avslutning på påskhelgen.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...