lördag 2 mars 2013

Bloggen firar 2-år!

Det blev ingen vinst i X-faktor, men jag är så nöjd med att ha gått till finalen med två bidrag. Jättekul!
Min egen favorit vann hela X-faktor 2013:
 Den vita Backsippan från Helenas Hem & Trädgård
En helt bedårande bild! Grattis Helena!

Visningsträdgården Hällans trädgårdsblogg fyllde 2 år igår!
Hurra, hurra, hurra, hurra!
Mer firande hade jag inte tänk mig den här gången. Tog det bara lugnt igår kväll, efter avslutad arbetsvecka.
Vädret idag är riktigt motbjudande så någon skidtur vill vi inte alls ut på. Istället har jag passat på att måla om gamla möbler och så några frön. Jag fick tag i frön av Månskensklöver som jag har sått nu. Dom ska inte stratifieras så det hinner förhoppningsvis bli fina plantor till sommaren. 
Tre sorters tomater blev beställda i år, Black Cherry, Gardeners Delight och Tumbler. Passade på att så dom idag också. Nu när jag har lysrör ovanför plantorna kan jag börja i god tid.

Lagom till fikat kikade jag in hos Fia med bloggen En trädgårdsälskares betraktelser och vad tror ni jag ser?
Jag har vunnit 5 sorters tomatfrön. Får välja i en lång lista, åååå så roligt, Jippiiiii!
I år blir det massor av tomater. Tack snälla Fia!

  Tomater

Bloggen har fått flera nya följare på senaste tiden och ni är så välkomna allihopa!
Tack för fina kommentarer och alla goa tips ni som besöker bloggen bjuder på!
Det värmer och inspirerar verkligen till nya inlägg.

Nu går vi mot vår och en hektisk tid ligger framför oss i trädgården. Redan nu gror det i fönstren och många frön ligger på hög i sina påsar och bara längtar efter fuktig jord. Planerna på mer grönsaker gror också och jag har faktiskt redan sått en del bladgrönsaker. Förra våren såddes Baby Leaf Sallad och det lyckades så himla bra! Skördade hur mycket som helst av den. Förut har jag väntat med att så sallad  tills jag kunnat så på friland, men det har aldrig blivit riktigt bra. Nu ska det bli mycket mer förodlade plantor som sedan planteras ut i grönsakslandet. Annars får vi vänta så länge på att få skörda. 
Kanske blir det mer om grönsaksodling här på bloggen nu.....

Men än ligger snön ligger djup och utanför fönstret viner snöstormen runt knutarna.
Vi får nog vänta ett bra tag till innan våren är här på riktigt, säkert har vi två månader kvar med skidföre.

Ha en fin helg!

6 kommentarer:

  1. GRATTIS...till dom 2 åren och till din vinst...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Grattis till de 2 åren som bloggare.
    Ja, i dag bjuder inte vädret på någon trevlig upplevelse.
    Snö och blåste gör att man får mysa inne i stället.
    Har skolat om Sommarljus och krukat upp en del sticklingar som är köpta.
    Månskenskövern har precis grott hos mig :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Grattis till 2 år på bloggen. Hoppas att solen skiner på dig i morgon. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. GraTTis till 2-årsdagen, trevlig blogg :-) Härligt med så mycket tomater, jag har sått tre sorter i år. Det blir lite fullt på fönsterbrädorna... Ha en trevlig helg
    /Liv

    SvaraRadera
  5. Grattis till både de 2 åren och vinsten! Ha en fortsatt bra helg! Kristina

    SvaraRadera
  6. Grattis till de två åren, visst går åren fort då manhar roligt:)
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...