fredag 8 februari 2013

Blommig fredag/Min favorit färg

Min favorit färg, men bara i trädgåd eller i kruka!
Det är kombinationen av den blekt gula tillsammans med aningen grön-gult som jag älskar.
Hittar jag växter med den här färgen/färgerna tvekar jag inte-dom ska med hem!

Den här Primulan blommar på i köksfönstret just nu. Jag blir glad varje gång jag ser den!

Månskensklöver, Gul alpsippa, Primula'John Mo'
Dom här vill jag ha många av utomhus!
Ska skaffa fler Månskensklöver! Åets fröpåse från STA innehöll tyvärr inga frön, bara tomma kapslar. Ska beställa nya frön eller köpa plantor.
Gula alpsippan fröar av sig själv här och Primulan 'John Mo' är lätt att dela och sprida.

Achillea millifolium Sötröllika
Achillea millifolium Sötröllika flyttade in här i höstas. Hoppas den trivs!

Digitalis lutea
Digitalis lutea en perenn digitalis som på avstånd har rätt färg. Går man närmare ser man att den går mer åt gulbrunt.
Favotitfärger hos andra hittar du på bloggen Bland rosor och bladlöss

Ha en fin fin fredag!




23 kommentarer:

  1. Vilka vackra växter och vilken fin färg du har valt till dagens tema.
    Gillar dina val :=)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Just den färgen är så läcker. Snygga växter!
    Ha en härlig fredag och helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du valt den här färgnyansen. Inte helt vanlig som älsklingsfärg. Men otroligt skir och vacker. Liksom de växter du visar.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Underbara skira gult... ytterligare en favorit färg och så många fina foton på skönheter...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Åh, vad vackert med blekgult!! Gillar det skarpt! Nu fick jag flera nya favoriter, Achillea millifolium Sötröllika och den gula alpsippan var såå fina.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ai, ai hvor praktfullt! Blekgult skaper sånn ro og harmoni i hagen. Vakre var de alle sammen. Jeg ble inspirert til å få mer av denne fargen i min hage.

    SvaraRadera
  7. Superfin färg på härliga växter.
    De passar så bra tillsammans med andra färger.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Oj, oj, oj. Det där blekgula, svavelgula är verkligen underbart! Och klövern du visar på bild är fantastisk. Måste ha. :-)

    SvaraRadera
  9. Fina bilder! Och sötröllikan är ju verkligen jättesöt. :-)

    /Mia

    SvaraRadera
  10. Mycket spännande val av favoritfärg! Jag håller med om att det är en fantastisk färg den blekgula!
    Ha en fin helg! /Maria

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker mild färg.... och den där röllekan var en riktig höjdare.
    Trevlig helg önskar Lotta

    SvaraRadera
  12. Verkligen annorlunda färg i dagens val! Den understa bilden är sååå vacker!

    Må gott!

    SvaraRadera
  13. Den ljusa färgen är ett måste i rabatten för att lysa upp och se så härligt du har fått det på din bild.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  14. Måneskinnsfarge, ja...
    Jeg har forsøkt å lage et helt "Måneskinnsbed" med den fargen, blandet med litt purpur :-)

    SvaraRadera
  15. Den här gula färgen hör till mina favoriter också, har en blekgul viva från mormor som blommar allra först på säsongen och jag älskar den ! Åååh månskensklövern, den har jag försökt fröså från STA fröer i 3 år nu, men inte en enda har kommit upp :-( Får nog köpa mig en planta istället. Alpsippan måste jag leta fröer till kände jag när jag såg din ! Ha en fortsatt skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  16. Bra val av favoritfärg.
    Månskensklövern är fin, hoppas du lyckas med att få frön av den.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  17. Vilken härligt fräsch färg! jättevackert!
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  18. Sikke en dejlig bløde gul farve! Den er utrolig smuk!
    Ha en dejlig søndag.

    SvaraRadera
  19. Hej, Hällan! :) Härligt tema med grön-gult och lime... Riktigt 'vårigt' i mina ögon! Ha en härlig söndagskväll! :) Mia

    SvaraRadera
  20. Ett härligt val och två av växterna sätter jag upp på min vill ha lista.

    Kram

    SvaraRadera
  21. Since the admin of this web page is working, no question
    very shortly it will be famous, due to its feature contents.


    Here is my weblog Jackpot 6000 Jackpot 6000

    SvaraRadera
  22. This is my first time go to see at here and і am
    really hаppy to read аll at one place.


    Mу ωeb ѕitе - näsplastik

    SvaraRadera
  23. For most up-to-date information you have to go to see the web and on internet I found
    this site as a best web page for most up-to-date updates.


    my web blog - play jackpot 6000 free

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...