söndag 13 januari 2013

Fototriss del 204: Så här ser det ut där jag är

Nu är det dags för Fototriss igen! Jag var inte förberedd på det, men som tur var tog jag några bilder när jag åkte skidor igår. Den första tog jag mitt på våran gårdsplan. Solen kommer inte så högt på himlen än, men vi är så väldigt tacksamma för alla solstrålar vi får nu. En av de stora fördelarna med all snön är att den reflekterar solen så bra.
 Bilderna togs mellan 12-13 igår, det var -12 och helt underbart vackert!

Vinter bild

Tegsnäs skidor

vinterbild myr

På fototriss kan du också vara med och även kika på många bilder med samma tema.

Nu ska vi ut i skogen och SOLEN igen!
Ha en skön söndag!

22 kommentarer:

  1. Jag älskar din första bild, det är så vackert med all snö och solen som strålar in mellan trädgrenarna.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Det var läckra bilder! Förstår det var en härlig skidtur med all den snön.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder :) vintern är verkligen vacker

    SvaraRadera
  4. Stämningsfulla vinterbilder i din fina triss!

    SvaraRadera
  5. Vansinnigt vackra bilder! Vintern kan vara vacker även fast jag längtar efter vår och värme!

    //Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja nog längtar jag också efter våren!

      Radera
  6. Svartvitt är vackert! Eller såg bilderna bara svartvita ut?
    Gillade den där med skidorna och staven lite extra mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvåan och trean var svartvita, den första fick behålla färgen på solen.

      Radera
  7. Nydelige bilder, som gjorde seg godt i svarthvitt!
    :)

    SvaraRadera
  8. Första bilden är det lite magi över!

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt det ser ut, bilderna ser så mjuka ut, man vill bara kasta sig in i första bilder hi hi. Jätte härliga bilder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppa du! Men klä på dig ordentligt först..;-)

      Radera
  10. Jättesnygga bilder och lite annorlunda :) me like!

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder på ett vinterlandskap då det är som bäst...=)

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Måste helt enkelt vara ute och njuta av de bästa vinterdagarna för att stå ut hela långa vintern..:)

      Radera
  12. Vilka underbara vinterbilder och så mycket snö!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Ja, det var en fin vintertriss.

    SvaraRadera
  14. åååå så vackert och jag kände direkt att det är norrut! :-))

    är född och uppvuxen på en gård norr om Vilhelmina. Har den kvar och var där under jul- och nyår. Såååå härligt - ska dit i påsk också, sedan sommarsemestern me´:-))

    De skidorna är bra!

    SvaraRadera
  15. Visst är det vackert, om vi bara slapp skotta så mycket och så ofta. Nä men vi njuter nog av snön också. Vi kan åka skidor och skoter och att bara titta ut på ett underbart vinterlandskap.:)

    SvaraRadera
  16. Just nu får man vara glad för det lilla ljus man får på sig. Gissa om det var välkommet med en solig dag igår! :-)
    Vackert med svart/vita vinterbilder ♥

    SvaraRadera
  17. härligt med sol :)

    http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2013/01/fototriss-del-204-sa-har-ser-det-ut-dar.html

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...