tisdag 1 januari 2013

Första och sista dagen!

Första dagen på ett nytt år! 
 Det känns förbaskat bra att de stora helgerna är avklarade och man får tid för frö beställningar och trädgårdsplanering. Igår hade vi det stora traditionella Nyårspartyt här, med allt som hör till och måste planeras och förberedas. Idag har det stora lugnet infunnit sig och det är bara diskningen kvar att ta hand om. Snart ska vi ut på årets första skidtur rakt ut i en vintervit natur. Härligt!
Idag är det sista dagen att vara med i frö lotteriet! 
Jag lottar ut frön till tre av mina vita favoriter som var med i julkalendern förra året.
Vit Bägarlönn Glaucidium palmatum Album
Kalifornisk nysrot Verathrum californicum
Vit Klockgentaina Gentiana phneumonanthe Alba

Frö lotteriet avslutas vid midnatt 1/1. 
Gör så här om du vill vara med:
1 lott: Skriv en kommentar till det här inlägget och vilket frö du vill vinna 
2 lotter: Får du om du dessutom länkar hit och skriver att du vill ha 2 lotter  
Har du ingen blogg kan du vara med genom att välja anonym i kommentars formuläret.

Stort tack till er som läst och kommenterat 2012! Hoppas att ni följer med in i det nya året också!
God fortsättning på er!

4 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året:)
    En vit klockgentiana kunde vara fint, om jag har turen..

    SvaraRadera
  2. Vill gärna vara med och försöka vinna något.Gunsan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ni vill vara med ...:)
      Vilket frö vill du helst ha om du vinner Gunsan?

      Radera
  3. Oj, jag upptäckte din tävling i sista minuten (såg den nog förut, men tror inte jag anmälde mitt intresse då.) Att länka nu är ju lite väl sent, men jag kniper en lott och hoppas på tur.
    Vit bägarlönn ser fin ut om jag skulle vinna.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...