lördag 5 januari 2013

Award!

Tänk att det kom en Award från Ninnis med bloggen Ninnis Carpe Diem i december.
 Tack så jättemycket Ninnis! Jag blev väldigt glad över den och jag har inte alls glömt bort, bara sparat på den lite.
Nu har jag tillslut valt fem härliga bloggar att skicka vidare till och här svarar jag på frågorna som ingick i Awarden.

Favoriter:
Många nya tulpanlökar kom i jorden i höstas, dom är stora favoriter när dom sätter igång med sin blomning. Jag gillar även Trillium, Julrosor och ormbunkar.

Det här gör mig alldeles bubblig av lycka: 
Att höra våra underbara döttrar skratta tillsammans.

Favoritplats på jorden:
 I vår egen trädgård trivs jag allra bäst!

Det tackar jag inte nej till: 
Att hitta ett ställe med vild Guckusko

Bästa godiset:
Choklad

Drömyrket som aldrig blev av: 
Florist

Vilken historisk person skulle du vilja bjuda in på en Tacokväll? 
Carl von Linné, kanske han har något tips på var jag hittar Guckuskon.

Bästa köpet:
Rejäla trädgårdshandskar

Dagens "skulle verkligen vilja ha": 
En ny kamera vore inte helt fel.

Awarden kom i december och Ninnis egen fråga handlade om mitt favorit julpynt:
Det är julgranen som snart kastas ut!

Nu har vi "julat" klart för den här gången och jag byter till: Favorit resmålet?


Med awarden följer ett uppdrag att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare.
Berätta på din blogg vilka du nominerar och länka till deras bloggar
Svara på frågorna du fått av den som nominerat dig
Hitta på nya frågor till de du nominerar
Skriv på deras blogg att de är nominerade
(Jag använder mig av samma frågor som skickades till mig, utom den sista som jag bytte ut)

  De här härliga och inspirerande bloggarna vill jag nominera.

sol över åkrarna i Bjännsjö

Önskar er en härlig lördag! Hoppas solen lyser på er också!

6 kommentarer:

  1. Tackar! Vad glad jag blir. Guckosko växer det vilt här hos oss i Uppland. Bara att komma hit och titta. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en dröm för mig! Jag kanske dyker upp nån gång.
      Kram

      Radera
  2. Nämen åh vad roligt att få en nominering! Nu har jag lite att fundera på :-) Ha en bra dag! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Kul att få lära känna dig lite bättre och jag hoppas att du hittar din Gucksko någon gång...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ut och leka växtjägare till våren och hoppas på en framgångsrik karriär. Hittar jag någon lär det bli stora rubriker här.. ;-)
      Kram

      Radera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...