onsdag 9 januari 2013

Återblick/Juni 2012

Juni exploderade!!!
Trots kalla dagar var det inget fel på växtkraften, helt plötsligt blommade det överallt. 1/6 hade vi haft snöfritt  i bara 21 dagar och ändå prunkade det som i ett litet paradis! 
Tulpanerna blommade länge, hela juni, tack vare det svala vädret. 
All ledig tid ägnades åt att njuta och jobba i trädgården. 
Runt den 20:de frodades både mygg och ogräs, ingen bra kombo. Att fotografera var nästan omöjligt i myggsvärmarna. Det blev några fina bilder tros allt och massor av kliande myggbett. 
Den 29:de hade vi så kallt att jag hade mössa och vantar på när jag gick rundan i trädgården! 
Vi hade Öppen trädgård 4 ggr i juni och inte alls tur med vädret dom gångerna.
Bloggen fick vila, det blev bara tid och ork till 6 inlägg.

Hälsar Maria, Hanna och Pia välkomna!
Ha en härlig vinterdag!

4 kommentarer:

  1. Väldigt trevligt med dessa månadsbilder, vackra färgklickar! Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag märker att jag helst väljer bilder med mycket färg till collagen. Antagligen för att allt går i VIT/svart/grått här uppe nu och i några månader framåt.

      Radera
  2. Som jag längtar till sommaren när jag ser dina junibilder. Att det var kallt även då har jag glömt nu.
    Tack för fröerna som kom med posten idag.
    Vilken fin fröpåse du gjort.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag också förträngt. Det syns inte alls på bilderna, men jag hade fått med det i blogginläggen. Tack, jag gillar den modellen, enkel och praktisk, kan rivas till och vikas av en tidningssida.

      Radera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...