tisdag 15 januari 2013

Återblick/December 2012

Återblick 2012/December
December var en snöig månad.
Trädgårdens växter hade det behagligt under den lätta snön som föll så ofta.
Vi bytte motionsform ovanligt snabbt-från skogspromenader till skidåkning. 
Annandag jul hade vi ett snödjup på 62 cm!
Som avslutning blev det blia, med regn och blötsnö. Inför Nyårsaftonen, som firades i -1 och lätt regn, hade snödjupet minskat till 58 cm.

************
2012 har härmed sammanfattats och året som helhet var inget fantastiskt trädgårdsår. Vädermässigt menar jag, annars var det bra. Vi fick en hel del gjort, speciellt hösten var en produktiv projekt period. Nu är det förbi och vi är mitt i januari 2013 helt plötsligt. Det är ljusare, man blir piggare och nu börjar vi så smått planera för våren. Leif kollar Spezialplants växtlista och jag ska fortsätta med fröbeställningarna.
Alla 12 återblickarna har varit roliga att göra, intressanta och uppfriskande för minnet, för mig i alla fall. Kanske inte alls lika kul för er, kan jag tro, men nu blir det precis som vanligt igen här på bloggen.

Hälsningar Ulrika!

4 kommentarer:

  1. Jo det har varit fint att följa ditt trädgårdsår. Perfekt med lite i taget så man hinner smälta efterhand. Gillar även dina bilder som är som "färgpaletter". Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var roligt att höra...:)

      Radera
  2. ÅÅÅ, hvilken julestemning!! Begynte neste å savne desember midt oppe i vårlengselen:)

    SvaraRadera
  3. Oj,Oj då kom du nästan i julstämning!Gulligt..;-)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...