söndag 9 december 2012

Julkalender-lucka 9

Aquilegia caerulea 'Juwel' 
Aquilegia caerulea 'Juwel'


Verkligen en skön liten juvel för alpinpartiet!
Låg, kompakt och full av blommor var den i somras och inte alls angripen av Gallmyggan.
Vet ni att man kan minska gallmyggans angrepp på Aklejorna genom att plocka/klippa bort första omgången blomknoppar? Nya knoppar växer snabbt till igen.
Jag har 3 fröpåsar av "Juvelen" som lottas ut till er som kommenterar före den 12/12 kl 12:00.
Har du ingen blogg klickar du i anonym för att vara med och kommentera.
Ha en fin, fin andra advent!

4 kommentarer:

  1. Margareta i Umeå.9 december 2012 00:29

    Den akleijan är verkligen söt. Jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen. Hoppas på tur.

    SvaraRadera
  2. Vilken helt bedårande akleja...klart jag vill vara med...=)

    Trevlig andra advent !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Åhhh, så söt Akleja!
    Absolut vill jag vara med i utlottningen av den. Hoppas på tur.

    Önskar dig en härlig 2:dra Advent!

    SvaraRadera
  4. Kul med julkalender :))
    Klart jag vill vara med i utlottningen !

    Ha en skön söndag!

    //Veronica

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...