tisdag 4 december 2012

Julkalender-lucka 4

Anemone nemorosa fylld vitgrön
Mystiska Vitsippor!
En vacker Anemone stjärna dök upp här i somras, en helt okänd liten skönhet för mig.
Är det någon som känner till det rätta namnet måste ni hjälpa mig, jag vill gärna veta vem det är!

För två år sen kom en Anemone nemorosa 'Green Fingers' upp på samma ställe ungefär. Den tog jag upp och flyttade. Jag minns att jag planterade flera små plantor av olika namnsorter för många år sen och misskötte dom totalt, en av dom var 'Green Fingers'. Den måste ha legat i koma och vaknat upp av någon anledning. 
Nu i somras dök den här fyllda, grönvita upp på samma ställe. Väldigt mystiskt! Alldeles i närheten växte tidigare ett stort bestånd av A. nemorosa 'Vestal' den vita fyllda "Prinsessan". Av någon anledning var den försvunnen från två växtplatser i våras. Väldigt mystiskt det också, dom var så många på båda ställena och helt plötsligt var dom borta? Vad hade hänt?
Jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka nu i vår!

Ha en bra dag!





1 kommentar:

  1. Anemoner i alla färger och former är en favoritblomma hos mig.

    Håller tummarna för att dina 'försvunna' bara har vilat och kommer tillbaka med full kraft nästa vår.

    Önskr dig en härlig dag!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...