tisdag 18 december 2012

Julkalender-lucka 18

 Ranunculus semiverticillatus
 Ranunculus semiverticillatus
som finns bakom lucka 18 såg vi hos Larz Danielsson, Spezialplant förra sommaren.
Den fanns inte till försäljning, men jag hoppas att nån gång i framtiden få tag i en planta. 
Visst är den rolig!
Vi åker till Larz varje sommar och frossar bland alla godbitarna. Det är som sommarens väldukade julbord för oss, vi hittar alltid många fina och ovanliga plantor där. 
Just nu uppdaterar han sin växtlista och öppnar nätbutiken vid årsskiftet.
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar blogg du har! Sicken himla tur att du hittat till mig så att jag kom hit och fick se alla dina härliga och spännande inlägg. Jag blir snabbt din följare!
    Hej hopp från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt! Välkommen Törnrosa!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...