lördag 3 november 2012

Saturday showoff/Garden flow

Måste skryta om dagens "FLOW"!
 Leif planterar Kejsarkronor efter konstens alla regler!

 Jag planterar en Hebe i alpinpartiet-kanske en ny zonknäckare!

 200 små vårlökar planterades, det var nog dom sista för i år.

 Buddlejor, Änglatrumpeter, Gunnera, Olivträd, Japanska lönnar plockades in och ner i källaren för övervintring. Vitmossa hämtades i skogen, den bäddades med runt Gunneran och Olivträden.

 En foto-runda hann jag med någon gång mellan krokusarna och buddlejorna.

Grönsakslandet blev rensat inför vintern. 

Sist av allt fixades en gå-bort-present.

Inte är det alla dagar man får så mycket gjort!
 Tur att vi är bortbjudna på middag ikväll för nu är flowet över.
Fler Showoffs ser du hos Håkan/The Rosegarden in Malevik
Trevlig kväll! 

3 kommentarer:

  1. It sounds like you had a productive gardening day, and got many of your autumn jobs completed. All of the crocus will make a nice display next spring. My bulb planting is finished for the year, as we seem to have our permanent snow now.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder:)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få undan så mycket på kort tid. Jag hoppas Heben gillar läget och återkommer. Det har jag lyckats med, men här är förstås aningen mildare...

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...