tisdag 27 november 2012

Dagens bild

Bergenia cordifolia kallas ofta för Prydnads rabarber. Jag måste erkänna att jag gillar den här växten som är så avskydd av många.

Det blev ingen långpromenad i skogen för mig idag, suck. Har gått och blivit förkyld och får lov att ta det lilla lugna ett tag. Typiskt att bli sjuk på min lediga dag, men en foto runda i trädgården fick det bli istället, inte så dumt det heller. Jag fotade våra trädgårds gångar från alla håll och kanter för att kunna visa er senare. Upptäckte häromdan att jag saknade bilder på många av dom. 
Nu är blidvädret slut och det pratas om snö till slutet av veckan. Bergenia bladen har redan pudrats med några få gryn som ni ser.
Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Jag måste medge att bergenia inte har tillhört favoriterna, men jag börjar mjukna och ge efter så smått. :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...