fredag 2 november 2012

Blommig fredag / Hemlig

Hemlig och nästan osynlig

Om du tittar riktigt noga kan du nog ana något mitt i bilden bland allt det vildvuxet gröna?

Nu när löv och gräs dalat och vissnat ner syns den gamla rostiga sängen bättre.
 Där har den stått en hel sommar medan murgröna och penséer brett ut sig under den. Några röda Flammentanz rosor som vi räddade när de rensades bort från ett hyreshus slingrar kring sängen och upp i träden intill.
Förra året den 19 november började pysslet med den här smått hemliga installationen.
Vill du se hur jag pysslade då kan du kika här: Säng i trädgården
Murgrönan klarar förhoppningsvis en vinter till utomhus.
(Om inte, har jag tagit några sticklingar) 

Pensén 'Rococo Ruffels' har blommat hela sommaren!

Planerna kring sängen har varit många, mosstäcke och mosskudde, måla sängen och olika växtkombinationer har flimrat runt i skallen. Nu blev det bråttom som det brukar vara på våren och slutade med en nödlösning. Hur det ser ut nästa sommar är det ingen som vet och bara dom riktigt nyfikna trädgårdsbesökarna hittar dit. Jag visar den inte, men är det någon som hittar och följer stigen dit är det fritt fram att gå dit.
Nu har vi blidväder igen och kanske hinner jag massplantera någon låg vårblommande lök under sängen innan kylan återkommer. Det skulle bli fint! Kanske får jag ett ryck och målar om sängen innan våren. Vad som än händer håller jag det hemligt till nästa sommar och hittar du stigen som leder dit avslöjas hemligheten för dig.
Vill du se andra tolkningar av Blommig fredags temat HEMLIG ska du kika in hos Pilgrim med bloggen Bland rosor & Bladlöss
Ha en skön fredag!

11 kommentarer:

  1. Höll på att missa din hemlighet men oj så häftigt med en rostig säng bland all blomprakt...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt fin trädgård du har och undra vad som händer hos dig nästa sommar!!!

    SvaraRadera
  3. Japp, ibland släpar man prylar till trädgården som man inte har en färdig tanke med. Jag har ovå en sängram i trädgården som står och väntar på att någon bra idé ska komma!

    Ha en härlig helg!

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Vackert! En riktigt bra och härlig hemlighet, när man måste komma nära för att njuta av den. :-)

    SvaraRadera
  5. Murgröna klarade flera vintrar här, utom den senaste. Härligt hemligt.
    /Anette

    SvaraRadera
  6. kUl med dolda hemlisar:)
    Tjing

    SvaraRadera
  7. Åh vilken ljuvlig säng!Vill ha en jag med :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Läckert med en säng mitt i allt det gröna, underbart!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. The viola are very noticeable with the ruffled edges on the petals.

    Sometimes it takes a few seasons to finally decide how you want to finish a new plan.

    SvaraRadera
  10. Jag tror också att rätt stil på "sängplatsen" kommer om några år. Det är bara att vänta på den rätta inspirationen.

    SvaraRadera
  11. ÅÅåå så snyggt. Precis min smak.

    Kram

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...