tisdag 23 oktober 2012

Vackervädersdag!

Det var en härlig dag idag, precis som en höstdag bör vara!
Fler lökar har kommit ner i myllan, tulpaner, krokus och vit vårstjärna. Vintergäck testar vi för första gången, egentligen ska dom ner i jorden så tidigt som möjligt, men vi provar. Det blir en vårblomning att se fram emot under vintern. Från november till april brukar en normal vinter vara, det är 6 långa och mörka månader! 
Mitt lökplanteringstänk går så här: 
Jag ångrar aldrig några lökplanteringar jag gjort, bara dom jag inte gjort. 
Därför sätts det fler och fler lökar för varje år vår trädgård.
TIPS
Nu börjar det bli LÖKREA, Plantagen har 50% på sina.

Hälsar nya följaren Kristina hjärtligt välkommen!

Gå ut och sprid massor av lökglädje i era täppor!


3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med. Vårlökar är toppen! Och till halva priset är det ännu bättre.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. I agree with you completely on planting bulbs. I'm always so glad in the spring that I planted them. Our winters are long, just like yours, and you need to look forward to something. We planted many of the same bulbs, tulips, crocus and white glory of the snow (Chionodoxa).

    SvaraRadera
  3. Härligt ni har också insett det! Nu har Plantagen 70% på lökarna såg jag, vi var där i måndags och då hade dom mycket kvar.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...