fredag 26 oktober 2012

Energi/inspiration/trädgårdsgång

Blommig fredags temat är ENERGI

Det krävs en hel del ENERGI i trädgården. Energin kan komma i olika form och omvandlas till väldigt mycket. Här är ett dagsfärskt exempel.
Pysslet med nya trädgårdsgångar fortsätter......
Som jag berättat i ett tidigare inlägg blir det väldigt blött där i svackan, i mitten på bilden, när det regnar.

  
Svackan fylldes med grus och en stödkant mot gräset fixades, men så här skulle det inte se ut. I mitt huvud fanns en hemlig plan att göra något mer. Just här och nu ska den planen avslöjas!

Inspiration+ENERGI+trallvirke blev tillslut
en slingrande gång över ett fuktigt och så småningom frodigt Woodland parti!
Tänk er om ett par år när dom stora Strutbräken-och Bronsrodgersa-plantorna växer upp på högra sidan. Blir det inte väldigt likt den nedre bilden?
Min fantastiska inspirations bild som gav mig så mycket EXTRA ENERGI kommer från Wallpapers Arena!!! Tack min söta dotter för att du laddade upp den till mitt skrivbord! 

På bloggen Bland Rosor & Bladlöss kan du se fler tolkingar.
Ha en underbar fredag!

12 kommentarer:

  1. Oj så fint det kommer att bli!!!Förstår att den bilden gav dig energi att göra det:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Wow.Det där var snyggt.MVH

    SvaraRadera
  3. Åhå! Så härligt det kommer att bli. Och vilken energi så här på höstkanten. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. It's a great idea, both for the practicality of keeping your feet dry as you walk, and because it will look beautiful, too. The curves of your boardwalk will look super with plants emphasizing each turn. The photo that was your inspiration is gorgeous. I love that lush green look.

    SvaraRadera
  5. Hur läckert som helst! Fantastisk idé med gången..... Du kommer älska det :)
    jag ser fram emot att se det växa fram nästa sommar!

    Må gott!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken fantastisk bild, förstår att du fick både inspiration och energi av den. Kommer säkert att bli kanonfint när din gång är klar./Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken bra början, och vad snyggt det kommer bli!! Jag har inte kommit igång med gångar i trädgården ännu. Men fint är det:)).
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Oj, oj, oj så vackert! Det kommer att bli skitsnyggt på ren svenska. Jag har tänkt mig något liknande fast lite ovan mark, som en brygga. Tack för inspirationen.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Det blir bara så bra. Vad duktig du är som kan förverkliga dina idéer.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  10. Oj oj så snyggt det kommer bli när det växer upp runt omkring, fin inspiration ! Kanske snor idén till mitt nya växthus ;-) Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  11. Oj, det där kommer att bli supersnyggt och vackert. Vilket härligt energigivande projekt.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Du får en riktigt fin Feng Shui- trädgård. Lycka till!
    Luna

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...