torsdag 6 september 2012

Nytt!

Achillea millifolium Sötröllika
Jag föll pladask för färgen!
Röllika kan bli besvärlig i rabatten det vet jag av tidigare erfarenhet, men den här färgen kunde jag bara inte motstå. Den ska planteras tillsammans med Rödbladig mandeltörel, Euphorbia amygdaloides Purpurea. Jag tror att dom kan bli riktigt snygga ihop. 
Plantan kommer från Plantagen, en stor planta för 99:- som jag lätt kan dela och sprida ut.
Sen får vi vänta till nästa sommar på det planerade resultatet. 
HÖST
Hösten är en bra tid för planering och nya projekt. Det är nu man ser och kan göra nödvändiga förändringar i planteringarna. Det är den dessutom den klart bästa planteringstiden eftersom vi  har fuktigt på nätterna och ofta regn. 
Hösten är en härlig årstid i trädgården.. :)
Hoppas den blir lååååång!
Ha det!


2 kommentarer:

  1. Hoppas ocks på en lång och fin höst:) Håller på för fullt och gräver ner plantor. Planerar och tittar på olika bladverk.
    Fin Rölleka och färg!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Förstår att du hade svårt att motstå den där läckra färgen och din tanke i rabatten kommer att bli så häftig ..ser fram emot att se resultatet...=)

    Kramen Ninni

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...