måndag 24 september 2012

Nytt projekt igen!

Jag känner mig äntligen pigg igen efter en seg förkylning, nu orkar jag TA I igen.. :-) Härligt!
Det är det här jag har sjåat med under förra veckans kvällar och några timmar under helgen. Ett lite större område som tas i bruk och stigen i nedre delen av trädgården får en fortsättning förbi här också. Det blir ett mindre Woodland som döpts till "Under Asken" eftersom det växer en fin Ask från Dannemora just här. Lägger som vanligt lager av gamla tidningar och fyller på med jord eftersom.

En första grov skiss av området.


 Här är det nyss påbörjat.

 Stenarna som skymtar i nederkant på bilden är Alpinpartiet och på motsatt sida ligger det stora vilda ängspartiet.

 Här har jag fotat från andra sidan.

Så här såg det ut i går när jag avslutade. Nu fattas det en hel del bark, ca 10 kärror jord, massor av sten och givetvis växter. 
Fortsättning följer.....

1 kommentar:

  1. Vilket jättejobb...blir så spännande att se det färdiga resultatet...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...