fredag 7 september 2012

Blommig fredag 2/Förväntan

Förväntningarna i trädgården är många, från vårens frö sådder till höstens lökplantering.
Störst förväntan har jag nog på mig själv, många grejer ska hinnas med under sommaren och som vanligt är bara hälften gjort när hösten kommer. Så är det alltid, på gott och ont. Trädgårdsmänniskor är väl tidsoptimister hela bunten skulle jag tro. Annars blev väl ingenting gjort. Nu hoppas jag på en lång, mild höst för att hinna med några fler projekt innan vintern sätter punkt.

En av de senaste förväntningarna har varit att få syn på några höst fjärilar i trädgården.
Vi brukar ha många fjärilar i vanliga fall, men den här kalla sommaren har dom varit ovanligt få.
Tillslut när hoppet nästan tagit slut kom dom, äntligen! Onsdag och torsdag var det soligt men väldigt blåsigt, fjärilarna klamrade sig fast och jag kunde smyga mig nära inpå och fota.

Påfågelöga Citronfjäril och Vinbärsfuks



Nu är det Blommig fredag på bloggen Bland Rosor och Bladlöss
Gå dit och kika på förväntningarna eller lägg in dina bilder där.
Önskar er en härlig fredag!

14 kommentarer:

  1. ja man har nog störst förväntningar på en själv. Allt man tror man ska hinna innan snön ligger och inse att tyvärr du hann inte i år heller:)Tur det kommer en ny säsong.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Ja, äntligen har det dykt upp fjärilar! Har saknat dem under den här regniga sommaren.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Such beautiful photos of these lovely butterflies!

    SvaraRadera
  4. Och jag som tycker vi har haft ovanligt många! Så olika det kan vara. Jättefina bilder är det iaf! :o)

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Vackra foton. Fjärilar är även det en fin förväntan.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vacker samling fjärilar. Jag tycker också jag har ovanligt få i år. Börjar fundera på om det beror på att vi röjt undan en hel del nässlor.

    SvaraRadera
  7. Skrattar högt i soffan, visst är det så! Tror jag tänkte precis samma sak om en mild höst så jag hinner klart med fler projekt :-)
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  8. Åh så skönt du skriver! Då är det inte bara jag som inte har hunnit med alla projekt jag hade velat göra i trädgården den här sommaren. Fina fjärilar har du fotat.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  9. Tur att det är fler som inte riktigt hinner med än jag. Vilka vackra bilder av fjärilarna! Hos mig har jag haft många trollsländor detta år kanske för att jag gjorde dammar i våras. Ha en riktigt fin helg/Gela

    SvaraRadera
  10. Ja jag förstog väl att jag inte är ensam tidsoptimist ;) nu ska jag givetvis ut och få en massa gjort idag också, ha ha.

    SvaraRadera
  11. Förvänta på sig själv att hinna med mer än vad som blir gjort,ja det har jag nog också en liten släng av märker jag.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  12. Det stämmer att det varit ont om fjärilar i år, såg några i går och blev glad.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  13. Hej Ulrika!
    Visst är det mysigt med fjärlar!!
    Vad har du för projekt ??i höst!
    Ha en bra vecka :) Hoppas på mycke sol så druvorna hinner mogna lite...
    // Stina Innertavle

    SvaraRadera
  14. Snart avslöjar jag mina "projekt"
    Jobbar med dom och dokumenterar samtidigt, berättar så småning om för er hur det går.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...