fredag 24 augusti 2012

Just nu

Nu börjar drömmarna om nästa vår ta form!
Lånade Stora tulpanboken av Susanna Rosén för att få inspiration. En stor,tjock bok med massor av härliga bilder på många olika tulpaner. Nu ska jag beställa lökarna tidigt för att kunna välja och vraka och komplettera i planteringarna. (Beställer nog en hel del sedan när det blir rea också) Förra hösten satte jag bara en sort på några ställen men i våras när de blommade såg jag att det kommer att bli finare om jag blandar in andra färger, former och höjder.
 Det blir höstens plan: BLANDA TULPANLÖKARNA!


(Bild ur Stora tulpan boken, Rembranttulpan 'Absalon')


 Regnmolnen hopar sig runt omkring oss idag. Även om solen gjorde sina tappra försök att lysa på oss i morse.

Tidiga och tappra solstrålar lyste upp bland sparris och kål i grönsakslandet. 

Ha det jättebra!

4 kommentarer:

  1. Jajamensan så börjar ett nytt trädgårds år.... åtminstone i tanken...=)

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vill också ha fler sorters Tulpaner i trädgården nästa vår :=)
    Ska beställa men väntar tills jag ser vad paketet från odla innehåller först.

    Härliga bilder!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Fina stora kålblad! Och jag älskar den lilla taklökshjärtat några bloggposter ner... Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Otroligt vackert. Som i en dröm. Jag tycker om att du har/ får så höga växter.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...