söndag 19 augusti 2012

Fototriss 185

Temat är :
Så här ser det ut där jag är
Jag är i trädgården, som vanligt... ;-) och den här gången hade jag i alla fall tur med vädret!
Igår morse gick jag runt och hittade de här tre motiven: 

 Ligularians höga blomstänglar som sträcker sig mot en klarblå himmel!
Ligularia palmatiloba, Jättestånds, Palm Leaf Ligularia

  Amerikanskt älggräs Filipendula rubra skymmer sikten med sina höga rosa blommor. En gång i tiden uppförde den sig illa och blev bortrensad ur planteringen. Några stackars plantor kom tillbaka, skärpte upp sig, och nu får dom bo kvar.

En stor rugge av Hjärtbergenia Bergenia cordifolia i motljus.
(Älskad av mig, men hatad av andra)

Många fler bilder på temat finns att se här: Fototriss

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Den höga ligularian är jättefin mot den blå himlen.
    Snygg bild.
    Amerikanskt älggräs vill inte riktigt här, de överlever vintern, vi skaffade två för två år sedan men de växer så sakta att man glömmer att de finns. Kanske de är lite sena i starten bara?
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Hoppas dom tar sig. Våra växer där det är väldigt fuktigt.

    SvaraRadera
  3. Härlig triss från en vacker trädgård!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...