måndag 13 augusti 2012

Föröka Heuchera/Alunrot

Ett ENKELT och SNABBT trädgårdstips!
Vill du ha fler plantor av dina favorit Heuchera?
 Så här gör jag: 

 Välj en kraftig planta med många skott.
 Nyp tag långt ner på ett skott, bryt och dra tills skottet rivs av, förhoppningsvis följer det med lite rötter, men det går ofta bra även utan.
 Plocka bort det mesta av bladen.
 Få blad gör att det lyckas bättre.
Plantera i jord, här har jag satt några intill grönsakerna. Man kan ju sticka ned dom direkt där man vill ha dom också. Nu är det bara att vattna och vänta. Efter några veckor brukar dom börja växa.

Jag brukar ta några skott direkt om jag köper nya stora plantor.

Ha en härlig måndag!

1 kommentar:

  1. Det ska testas så fort jag kommer ut till stugan nästa gång. Jag glömmer bort hur lätt det egentligen är.

    En planta är ingen planta. Många kan man jobba med.

    Tack för tipset!
    Daniel

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...