måndag 6 augusti 2012

Farmors rabatt

Farmors rabatt före den här bilden bestod av en massa ogräs och några övervuxna perenner. Av alla snäckor och slipade stenar jag rensade fram kunde jag ana att den tidigare planteringen hade haft ett marint tema. (Synd att jag glömde fota innan rensningen påbörjades)
Här är allt redan bort rensat. De huggna stenarna och stenhögen mm. fanns där sedan tidigare. Bara dom tre Björkspireorna är nya.
Före

Efter

Så här blev farmors nya rabatt efter "några" timmars fixande. Allt stenmatarial som de tidigare ägarna lagt dit återanvändes. Det blev ändå för lite så vi hämtade och la dit mer sten och grus, det behövs mycket mer än man tror.Tre Björkspireor planterades, stenarna placerades i vågformer med grus emellan. Några taklökar, silverbräckor och  rödbladig kärleksört fick också plats. Mot spaljen till höger i bild, växer Humle.
Ett gammalt avgjutet rabarberblad som spruckit mitt itu (undrar hur länge det legat där under ogräset?) pallades upp med grus och fick tre runda stenar som dekoration.
Nu är farmor väldigt nöjd med sin nygamla plantering!
Ha det gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...