tisdag 31 juli 2012

Kant runt " jordgubbsland"

Tidsinställt inlägg
Å, hej vad tiden går utan att vissa projekt blir färdiga!
Runt jordgubbarna har det sett rent för jäkligt ut, väldigt länge nu. Jag hade lagt ut en markduk runt pallkragarna. Jag hade lagt bark ovanpå markduken. Men jag hade inte fått till kanten runt om. 
Det var otroligt lätt att slita bort alla revor som rotat fast sig i barken, men det var inte kul att klippa runt eländet.
Inte snyggt heller!

Nu ser det bättre ut.
Så här gjorde jag:
 Steg 1: Gräv ett litet dike där kant mellan gräs och annan plantering ska gå. Raka kanter. (Markduken ligger uppvikt mot pallkragarna.)
 Steg 2: Vik ner markduken i diket.
 Steg 3: Fyll på med täckmaterial, jag använde bark här. 
Sen är det klart.
Allt har sina nackdelar även det här med barken. Just nu är det många trastar, på jakt efter mask, i farten. Resultaten av deras matsökande blir en massa bark på fel ställe. Det får man stå ut med, dom måste få äta dom också.
Ha det jättebra!

3 kommentarer:

  1. Det där blev både praktiskt och snyggt...aldrig helt fel...=)

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Snyggt och prydligt blev det.
    Ja, fåglarna ställer till det, här sliter dom i torvblocken och drar upp namnlappar :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Lättskött och snygg kant blev det.
    Ha det gott!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...