fredag 13 juli 2012

Gjuter kant i regnet

Nu har det regnat i fyra dagar och man är rätt less på det!
Kan inte hålla mig utan tar på regnställ och gummerade handskar och sätter igång att gjuta kant runt grönsakslandet. Har tänkt göra det länge men inte kommit mig för.
Nu ska det ske!
Hur mycket regn ryms det på en Tagetes?

10 mm regn, ett lerigt regnställ och två par leriga handskar senare är jobbet klart. Tjohoo vad bra!
Den gamla trädgårdsspaden köpte jag på en loppis förra veckan. Såna gillar jag!

 Så här blev en del med stenar i betongen och inte helt super raka kanter(det ska inte bli för perfekt).
Riktigt hur det lyckades får vi se när det brunnit klart och kanterna runt om går att lossa.
 Bara att vänta nu.
 Morötter och salat i förgrunden. Sparris och jordgubbar i bakgrunden.

 Snart blir det jordgubbar!

Här har vi 5 meter färdig gjuten kant (under plasten) och Leif som beskär Kameleontbusken. 
Nu lyser solen igenom därute och jag ser klar, blå himmel i söder, som närmar sig snabbt. Underbart, underbart!
Potatisen är snart kokt, kanske går det att äta ute ikväll.
Ha en härlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...