fredag 6 juli 2012

Blåeld i Tavelsjö

Idag tog vi en tur till en butik i närheten med massvis av trädgårdspynt. Blåeld som stället heter har MÅNGA fina grejer för trädgården, men jag blir lätt förvirrad när jag kommer till butiker där det finns hur mycket fint som helst. Vet inte vad jag vill ha, nu blev det några små rostiga löv och grodor att lägga ut i gruset nånstans, vi får se hur det blir..... Köpte nästan två rostiga, hängande kronor, men tvekade, kanske en annan gång, passar sånt pynt i vår trädgård? Funderar på att hänga upp lyktor där i pergolan istället.
Sedan blev det loppis där vi fyndade andra bra att ha saker. 
En riktigt rolig, solig dag med mamma, döttrarna två och deras kusin:)
Nu drar vi kosan norrut för tre dagars flugfiske i Laisälven. Garanterat trädgårdsfritt ;)
Ha det så bra! 

3 kommentarer:

  1. Det verkar vara en jättespännande butik som jag har missat totalt.
    Måste nog göra en lite utflykt senare i sommar :=)

    Låter rätt skönt med en aktivitet som är trädgårdsfritt... men bara för en kortare tid ;=)

    Lycka till med fisket!

    SvaraRadera
  2. Härligt och fint collage! Fynda gillar vi:)
    Lycka till med fisket!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja det är värt ett besök, ligger så fint till Sjön! Dom har inte mycket plantor men desto mer pynt och givetvis några SJÖODJUR. En del har sett något mystiskt i sjön och tror att Tavelsjöodjuret gömmer sig i djupet.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...