torsdag 10 maj 2012

Den stora vår rensningen

I dag har jag rensat Trädgårdslunden och den stora planteringen som kallas Giganten. Mellan rensningarna omskolades några plantor i växthuset. Vädret har varit bra för trädgårdspyssel, mulet, lite dimmigt, vindstilla och ca +5 grader. Visst hade det varit ännu bättre med sol, men man får vara nöjd om det är uppehåll och inte snöar. Int ä vi då bortskämd här int! Bokbussen hade vägarna förbi på eftermiddan, jag lånade tre trädgårdsböcker: Odla dina egna grönsaker/Åke Truedsson, Kryddväxter/Marie och Björn Hansson, Trädgårdvisioner/Hannu Sarenstöm. De här tre blir min kvälls lektyr en månad frammåt nu.

Giganten

I Giganten växer bland mycket annat Buxbom och Sjömanshjärta Dicentra cucullaria.
TRÄDGÅRDSTIPS
 Stretcha och träna så blir du en atlet i trädgården ;-)
Nu ska jag köra stretch och armhävningar för att förebygga ont i kroppen efter dagens övningar. Armhävningarna är den bästa medicinen för mig när jag har besvär med mina tennisarmbågar! Jo, det är sant, det fungerar!

Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Härligt med en trädgårdsdag. Vad roligt med en bokbuss, en sådan har jag aldrig sett. Alltid roligt att låna några trädgårdsböcker.
    / Therese

    SvaraRadera
  2. vilken fin lund du har!!Jag har just avslutat vårrensningen och påbörjat finrensning, rensa och fylla på nya jord.Livet är härligt nu då man åter få bli svart under naglarna.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Du har vunnit några frön från Japan i min utlottning, mejla mig din adress så kommer de med posten.
    Ha det fint.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...