lördag 19 maj 2012

Blåsippa Schlyters mix

Frösådd Blåsippa Hepatica nobilis  

För många år sedan fick jag tag i en fröpåse från STA märkt, Hepatica nobilis Schlyters mix. Det blev en enda planta, som nu börjar visa sitt rätta jag, en riktigt fin blomma! Det är något speciellt med vissa plantor som man drivit upp själv, som den här. 


Det här är en vanlig fylld Blåsippa köpt i plantskolan.

Trädgårdsläge

Just nu intar jag oftast krypande eller hukande läge i planteringarna, styr emellanåt runt med skottkärran fylld med jord, dynga, ogräs eller delade plantor. Hinner knappt med att blogga eller se vad som händer hos er andra bloggare för tillfället. Nu är det näsan i backen eller någon blomma och fingrarna i jorden som gäller, för mig. Snart är en stor del av trädgården rensad, vissa planerade flyttningar av plantor har också blivit av. Det blir nog riktigt fin städat i trädgården i år också!
Nu börjar även kroppen vara i sin bästa trädgårdsform igen, det känns skönt när man orkar med en heldag utan att vara helt slut ;)
Stina, du är välkommen som ny följare av bloggen!
Frö vinsten från Hans har kommit och jag ska skynda mig att få ner dom i jorden i morron.
Gå på bloggparty hos The Rosegarden in Malevik!
Natti, natti!

2 kommentarer:

  1. Det var en jättesnygg blåsippa!

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. En så snygg blåsippa räddar hela våren och får en att glömma ett begrepp som maj-stress.
    Ha det fint.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...