fredag 13 april 2012

Snart!!!

Snön sjunker faktiskt!

Snart ska väl snön smälta bort vid söder väggen, för tredje gången i år. Krokusarna väntar tålmodigt på sol, humlor och bin. Precis som vi gör! Men är jag verkligen lika tålmodig som krokusarna? Nixpix, inte alls. Jag  vill se att det händer något. För att få se det tydligt och klart tog jag spettet i högsta hugg och siktade in mig på grönsakslandet, på skuggsidan, bakom huset, där snön ligger som djupast. Spettade igenom snö, hård skare och sen var det bara löst, ingen tjäle i den jorden. Då brukar det gå väldigt fort bara snön försvinner, växterna kör igång direkt och det gäller att hänga med i vår explosionen. Spettade upp ett nytt hål och försökte att bara komma igenom snön för att kolla snödjupet, men det var svårt att känna var marken tog vid. En trälist stacks ned i hålet och jag markerade snöytan på den. 
Idag mindre än ett dygn senare har snön sjunkit ca 3 cm!
Det blir en underbar dag i dag, solen skiner från en klarblå himmel. 

I går kväll började de tunga molnen luckras upp och dra iväg härifrån. 



Det gick väldigt snabbt och snart såg jag stjärnorna igen. Härligt!

Nu är det snart dags för de allra,allra första! Tibasten blommade så här fint den 29 april i fjol. När kommer den igång i år?

Ha en underbar fredag!

3 kommentarer:

  1. ja snart är det våran tur att få njuta fullt ut av vårblommor.Här ser man med ögat nästan timme för timme hur snön smälter...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ibland kan man behöva ge våren en puff och själv agera som "gumman Tö"...=)

    Ha en skön helg...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Ja nu kan även jag se det med egna ögon! Det TÖAR och solen VÄRMER! Vill bara vara ute nu...;)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...