fredag 6 april 2012

Ligularia-gult x 2

Ligularia hesseii och Ligulaia dentata 'Desdemona' är två vackra perenner. 

Ligularia hesseii blir riktigt stor och hög, men behöver inte stöttas, jättefin!
En pampig solitär.


 Desdemonan är väl helt underbar, med sina mörka blad och mörkgula blommor. Jättefin tillsammans med en rosa lilja som Lilium Cote d'Azur! Liljan blommar före Ligularian , men det är de mörka Ligularia bladen som är snygga tillsammans med liljeblomningen.

Ha en fin Långfredag!!

6 kommentarer:

  1. Vilket gult och påskigt tema du har.Jag gillar ligularia , jag har aldrig förstått varför folk inte gillar den.
    Jag önskar dig en underbar och fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Dette er en flott staude, som kommer igjen uten noen problemer! Veldig flotte bilder du har tatt.

    Ønsker deg også en fin påske!

    SvaraRadera
  3. Tackar! Ja visst är det konstigt, en sån fin och lättodlad växt. Väldigt många ogillar Bergenian också (jag känner mig rätt ensam om att gilla den)Gullstav och Bergenia är växter som odlats väldigt länge här i Norrland, kanske är de omoderna? Massplanterade blir de så otroligt fina!!!

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk, hoppas du får en fin helg.
    Ligularia hesseli är ju jättesnygg, den hamnar på min önskelista.

    SvaraRadera
  5. Ligularia är jättefina växter, gillar dom.

    Glad Påsk och en härlig långhelg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  6. Håller med om att desdemonan är riktigt häftig!!!
    GLAD PÅSK/AC

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...