tisdag 24 april 2012

Från vinter till vår

Nu kan vi snart säga att vi har vår!

 Vi har helt klart många ton snö kvar på gården, men nu ser det ut att bli varmare dygnstemp. Äntligen! I dag har vi +5 och det har spöregnat, så nu TINAR det! 
Jajja mensann :-)


Vad hittar jag på min trädgårdsrunda idag då?

Förutom spetsiga blad av Allium, Vårstjärnor, Pärlhyacinter och Kungsängsliljor hittade jag....
Kalmia angustifolia 'Gnom', en liten vintergrön buske som får rosa blommor! 
(Köpt av Larz Danielsson i fjol)

 De gamla trogna Pingstliljorna som delas och sprids ut varje vår.

Snökrokusar

 Primula hybriden 'John mo', som blommar först av vivorna med ljus, ljusgula blommor. Man ser redan knopparna!

 Tulpanerna 
 Nu är det verkligen vår på gång!
Till helgen blir det besök på Umeås Trädgårdsmässa.Vet inte riktigt när, men nån gång mellan utflyttning till växthuset och grannens femtiårskalas. Kul!
Ha det bra i vårvädret!

4 kommentarer:

  1. Trädgårdsmässan är inplanerad för mig med. Det ska bli skoj!

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Trädgårdsmässan lockar....vi får väl se om det blir ett besök där i helgen. Visst är det underbart när det tinar fram växter. Du har ju en del att glädjas åt redan.

    SvaraRadera
  3. Det er herlig når snøen forsvinner og alt det flott kommer frem igjen!

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvaraRadera
  4. Härligt att se att våren är på gång!
    Även här smälter snön, och det börjar växa så smått...
    Ha det fint.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...