söndag 15 april 2012

Fototriss del 174-tävling/Fyrkantigt

Temat idag är FYRKANTIGT

Dessutom kan man vara med i en tävling och vinna fina priser!
Här på Fototriss kan du se fler bilder med det aktuella temat eller vara med i tävlingen med dina egna bilder.

Tävlingen pågår fram till tisdag klockan 19.00. (Du kan dock vara med utom tävlan hela veckan som vanligt) 

VINSTERNA är tre presentkort från Coostuff


1:a pris värde 1.000 kr
2:a pris värde 500 kr
3:e pris värde 300 kr

Mina bilder togs i går i snöblandat regnrusk. Inget vidare fotoväder eller trädgårdsväder. Saknar nya trädgårdsmotiv eftersom snön täcker trädgården, det blir "naturmotiv" istället. 
Jag var tvungen att ta en sväng med kameran i skogen och hittade tillslut fyrkanter, skapade av människor. Vi är en del av naturen menar jag, men det vi lämnar efter oss försvinner inte så fort. Tillslut blir det ändå som en del av naturen omkring oss. 
Det fanns inte många helt naturliga fyrkanter på min promenad, ingen alls faktisk, allt är gömt i snö. Kanske berodde det också på att jag ville hitta så kvadratiska former som möjligt.

 En rödliten liten stuga för två
 Stege mot himlen
Något gammalt...

Nu väntar jag på våren.....
Vill fota mer grönt, blommor, värme, humlor, fjärilar.....
Ha det gott!


13 kommentarer:

  1. fin triss du har fått i hop.

    SvaraRadera
  2. Fin och lite småmysig triss, himmels stegen var kul.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka fina trissbilder du har tagit.

    Ha det gott
    Gunill

    SvaraRadera
  4. Flott triss, jeg forsøkte å finne ut hva det nederste var.
    Ga opp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet inte jag heller. Vädret var så dåligt igår när jag fotade, skyndade mig hem istället för att försöka ta reda på vad det är.. :o

      Radera
  5. Ja visst längtar man efter sol, värme, blommor och humlesurr. Men snart är vi där.....
    Snygg bild med stegen och dom stolta tallarna i bakgrunden.

    SvaraRadera
  6. Du verkar bo "granne" med mig, då du har haft samma väder som vi - åtminstone igår.
    Å en sak du säkert inte visste: jag älskar rost, går totalt igång på det. Riktig rost alltså, inte fejk. Med andra ord så är trean min absoluta favo här:-)
    Snygg triss förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Då var det kanske fint väder idag då? Jag gick samma runda idag i strålande sol. ; )

      Radera
  7. Fin triss, tycker om färgerna i dem! Jag väntar också på att våren ska komma på riktigt!

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder du hittade till trissen under ditt sökande efter fyrkanter!

    SvaraRadera
  9. Otroligt! Knata ut i skogen o hitta fyrkanter. Djupt imponerad. Dessutom i riktigt eländesväder. Det blev ju hur bra som helst. Den tredje rostiga ser spännande ut, undrar vad det varit!

    SvaraRadera
  10. Återigen en kvinna som fotar maskiner av något slag. Detta väcker hos mig en form av beundran i denna kvinnodominerade fototriss. Missförstå mig rätt, alla bilder har sitt värde oavsett vad de föreställer eller vem som tagit dem.
    Snygg triss!

    SvaraRadera
  11. Mysig triss, funderar på vad det gamla är för något?

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...