söndag 1 april 2012

Efter sol kommer snö!

Vårens kontraster är stora!

Igår var en solig och fin dag och idag snöar det för fullt. Just nu har vi fått 10 cm snö och det verkar komma mer. Vi tog en tidig promenad och efter duschen hann jag ut i trädgården en stund. Jag krattade ihop nedfallna kvistar från pilarna. Dom låg och skräpade ovanpå hasselörten, inte snyggt alls. Bättre ta det nu, innan dom kommer igång med tillväxten. 

I går blommade den allra första krokusen!
(13 april blommade den i fjol)

Idag snöar det! Trist!

I går.....
....hittade jag den första Nyckelpigan Coccinella septempunctata! Ser att jag också fick med en spindel och en snäcka på bilden.

...rensade jag upp bland Kärleksörten som kommer med många fräscha skott.

...tittade jag till Lavendeln, Lavandula angustifolia, som är vintergrön (grå). Den har överlevt i flera år nu och stammarna är riktigt grova.

Hoppas på bättre väder snart!
Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Huff, så trist med snø! Håper den virkelig forsvinner fort!

    Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  2. Jo du snacka om tvära kast...aprilväder....kallas det....=)

    Ha det bra....<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker bild på nyckelpiggan. Jätte snygg!!
    Jag hittade krokus idag...jag som trodde att jag inga hade:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...