torsdag 1 mars 2012

Tävling

Bloggen fyller 1 år idag!
Vi lottar ut en taklökstavelram tillverkad av drivved och gamla brädor.
 Garanterat hemgjord av återvunnet material.
Vinnaren får välja ram och plantera taklökarna,det blir enklast så.
Yttermåtten på den vänstra ca.34x38 den högra ca.29x33 cm
Gör så här om du vill vara med:
Skriv en kommentar under det här inlägget = 1 lott 
 Skriv kommentar och bli följare = 2 lotter
Skriv kommentar + blir följare + länka hit med bilden ovanför från egen blogg = 3 lotter 
Skriv i kommentaren hur många lotter du skrapat ihop och vilken av ramarna du vill ha.
Dragningen blir den 15 mars.
Så här såg en av våra tavlor ut i somras.
Här sitter några ute på planket vid grönsakslandet och kryddhörnan.
Tavlorna tas in under tak över vintern för att hålla längre. Det är enkelt att fylla på med nya taklökar på våren om några "trillar av pinn" under vintern.
Plantera in "lökarna" i mönster eller ta samma sort i en ram, en smaksak.

Så här gör jag när jag planterar tavlorna
Först fyller jag på med jord, under nätet, jord som är ganska klibbig är bäst. Sedan sticker jag hål i jordkullen med en smal pinne och skickar in rötterna och trycker till. Ganska pillrigt är det, men roligt! 
Låt tavlan ligga plant, vattna och pyssla om tills rötterna vuxit fast. Gödsla då och då.
Färdigt att hänga upp!

Lycka till!

16 kommentarer:

  1. Så fina ramar till Taklökarna :=)
    Klart jag vill delta med 3 lotter, Tack!
    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett år med blogg! Jätte fina ramar! Är sjlvklart med och provar turen och skulle hellst vilja ha den av drivved.
    Tre lotter till mig:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Naturligtvis vill jag även säga....
    Grattis på 1-årsdagen ! :=)

    SvaraRadera
  4. Hej.
    En sådan tavla skulle jag hemskt gärna ha i trädgården och nu när tusen trädgårdar öppnar i augusti. Så skulle den verkligen komma till pass.

    Tar 3 lotter och hoppas på tur.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vad fina och vilken fräck ide! Vill gärna var med och kanske vinna! har länkat med bild och följare är jag ju redan så 3 lotter. om jag får önska så gillar jag den ramen till höger med drivved.
    kram mia

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tavla klart jag vill vara med i utlottningen.

    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  7. En så´n där tavla har jag funderat länge på att göra, men aldrig kommit till skott. Att vinna en ram skulle ju definitivt vara en hjälp på traven:) Jag vill gärna vara med på en lott.

    Ha en finfin söndagkväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Hej, jag är gärna med om utlottningen av en av dina fina tavlor. Vill gärna länka men har ännu inte kommit på hur det går till. Kanske du kan ge mig ett tips, har just börjat blogga och det är en ny och spännande upptäckt, men inte alldeles enkel.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen som bloggare! Jag minns hur det var i början, har lärt mig med tiden genom att tetsa och testa. Ska försöka förklara hur jag gör när jag länkar.
      Spara bilden på din dator. Kopiera sedan länk adressen på sidan du vill länka till/Öppna din blogg layout/Lägg till gadjet/Bild/Klistra in länk adressen du kopierade där det står länk( obs ta bort ett http//det bruka bli dubbelt) / välj fil/ bocka i krymp den.../ skriv i en titel och ev bildtext/ spara.
      Ser att du lagt in en bild gadjet redan, gör bara likadant + länkningen. Hoppas det går bra!

      Radera
  9. Men så fina! Jag vill gärna vara med och tävla om en sådan.
    Jag kniper 2 lotter och hoppas på tur.
    Annika

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att jag tittade hit igen. Min kommentar finns inte här trots att jag har både skrivit inlägg,länkat och är följare.
    Alltså är jag värd tre lotter;)))
    Helt fantastiskt fina ramar!/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Givetvis ska du ha 3 lotter Anja! Märkliga saker händer ibland, hoppas inga fler kommentarer försvunnit härifrån.
      Roligt att du gillar ramarna.

      Radera
  11. Så fiffigt och fint! Jag prövar lyckan och hoppas på att en sådan fin liten tavla vill pryda mitt inglasade uterum som blir klart den närmsta månaden! Jag skriver kommentar samt länkar med bild = 2 lotter?!
    Ha en riktigt fin vår önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  12. Oh! Jag hinner vara med! Jag tar två lotter, som jag redan är följare. Kram!

    SvaraRadera
  13. Jag tar en lott!:)
    Kram Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag vill gärna vara med!
    Tar en lott.
    Maria K.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...