lördag 24 mars 2012

Mars Festival

Natur och trädgård


Vid den här tiden finns inget som blommar, men det finns mycket annat i trädgården som är värt att titta på. Träd, mossor, lavar, stenar, kottar och mossiga gamla rötter är roliga motiv om man gillar naturen. Det gör jag!

Trädgårdsrunda

I går, på min trädgårdsrunda ovanpå snön, hittade jag lite grönt att glädjas åt. En Saxifraga tittade fram intill en stor sten. Fölhov Homogyne alpina hade tinat fram bland barren under en gran, jätte söta små blad. En liten porslinsveronika, Azalean och Flocknävan är också redo för våren. ;)
Titta in till Håkan / The Rosegarden in Malevik, där är det bloggaparty idag!

Ny bloggföljare igen! Välkommen Vivi, vad kul att du hittat hit!

Trevlig lördagkväll på er alla!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Kjempe flott mars festival! Det er mye vakkert i hagen om våren, det gjelder bare å se de riktige tingene!
    Tusen takk for koselig velkomst! Jeg kommer helt sikkert på besøk igjen!

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga vårcollage!
    Ja, nu töar det och snödjupet sjunker fort.
    Snart anar även jag rabatterna och ev. någon liten vårväxt.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...