fredag 30 mars 2012

Blooming Friday/In my pots

Viola hederacea

Hittar inte några bra bilder på krukodlat just nu. Det som står ute i krukor på bron just nu har jag redan visat. Det får bli bilder på en planta som har övervintrat inomhus i fönstret i vinter. Den har jag även delat för att få fler plantor att sätta ut på många ställen i trädgården. Förra sommaren fick den växa i krukan, men den blir nog jättebra i rabatter också, måste provas. Övervintringen har i alla fall gått jättebra, bara att sköta som en vanlig krukväxt. 
Just nu har Murgrönsviolen en endaste blomma, men den är såååå söt! Den visar jag idag.

  



Många fler bilder på temat hittar du hos Katarina/Roses and stuff

Ha en underbar fredag!

10 kommentarer:

  1. Hej Ulrika.

    Vilka fina bilder du visar.
    Vi fick lite mera snö inatt så nu är allt vitt igen:o(

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips att ha den som blomma inne på vintern.. älskar denna lilla söta spröda som jag oxå visar idag i en av mina krukor.. ha en fin helg och en bra påskvecka.. Kram/Moa

    SvaraRadera
  3. Hej igen.. har visst varit inloggad med min jobbblogg för mina elever.."mode o design" den kommentaren ovan, men det var bara lilla jag =).. Moa

    SvaraRadera
  4. En riktig sötnos! Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  5. Så fin den är, den lilla näpna blomman som du visar här idag.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Ja, den där sötnosen är helt underbar. Dessvärre blommar inte min än men jag väntar och hoppas:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk denna fantastiska lilla viol som är så helt underbar. Och vilka vackra bilder du visar på den. Kul att höra att du lyckats med övervintringen. Den kan ju vara lite knepig ibland.

    Ha en skön helg.

    Kristina

    SvaraRadera
  8. Så söt och romantisk murgrönsviolen är.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. så fin,så fin.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  10. Murgrönsviolen är sååå söt och blomvillig sommartid.
    Superfina bilder!

    Önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...