måndag 20 februari 2012

Ormbunkar

Regnbågsbräken Anthyrium 'Pictum' 


 Safsa Osmunda regalis
Kan bli storvuxen om den växer fuktigt till, vilket den här inte gör, tydligen. Den ska flytta till en fuktigare plats när våren kommer.

Blodbräken Dryopteris erythrosora


Strutbräken Matteuccia struthiopteris

 Hultbräken Phegopteris connectilis

Mer om orbunkarna blir det till våren när dom börjar rulla upp sig igen.
Vill du läsa mer om ormbunkar kan du titta in hos Grobar 
Hälsar nya läsare riktigt varmt välkomna!

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Just ormbunkar har jag just fått upp ögonen för.Jag tycker det är svårt att få tag på de där fina ormbunkarna iallafall här uppe,de vanliga planskolorna tar ju bara hem de gamla betrodda.Jag köpte Regnbågsbräken Anthyrium 'Pictum' förra sommaren nere i Göteborg så jag hoppas den överlever här uppe i norr.
    Ha en alldeles underbar måndag!!

    SvaraRadera
  2. Ormbunkar har så fantastiskt vackra blad.
    Inser att jag har för få i min trädgård.

    Önskar dig en fin start på den nya veckan!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...