söndag 5 februari 2012

Fototriss 165/Kärlek&Romantik

När hjärtat klappar extra för trädgård och fototrisstemat är Kärlek&Romantik får det bli så här:



Sockblommans hjärtformade blad förmedlar en romantisk känsla.



Kärlek på blomsterängen! 
Två Bärfisar Dolycoris baccarum, har funnit varandra.
För att få honan på riktigt romantiskt humör går hanen runt sin utvalda och knuffar försiktigt på henne med sitt huvud. De parar sig sedan med bakkropparna vända mot varandra och kan bli sittande så i flera timmar! 


Ett taggigt rött hjärta! 
Spirstånds Ligularia przewalskii

Se fler bilder på Fototriss och tävla om vinster från Coolstuff

Ha en riktigt skön söndag !

9 kommentarer:

  1. Fin triss. Jag gillar mittbilden bäst! :)

    SvaraRadera
  2. Jätte vackra bilder som visar naturens under , den sista är min favorit!
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på vackra motiv! Bra trissat!

    SvaraRadera
  4. Vackra motiv och en fin triss!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Ahhh! Tänkte väl att det var bärfisar, trodde de bara var bruna :)

    SvaraRadera
  6. I en trädgård finns det gott om romantik och kärlek. Och inte blir min längtan efter värme ljus och uteliv mindre av dina fina bilder :)

    SvaraRadera
  7. Tänk att bärfisar kan vara så vackra... Fin triss rätt igenom

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, den sista blev min favorit!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...