söndag 26 februari 2012

Award


Den här helgen har känts extra rolig och motiverande! Bloggen har fått en  Liebster Blog Award från Hans med bloggen Svanå trädgård i Brännberg, Boden, Norrbotten.
Tackar så jättemycket för den! 
Gör ett besök på hans blogg och se hur han har det. Jag har hittat mycket intressanta inlägg där, tänk att vi har den ovanliga Pyrolavide Salix pyrolifolia, i båda trädgårdarna!  
Trots att han odlar i växtzon 7 provar han en hel del mindre härdigt växtmaterial, t.ex en Sambucus racemosa 'Sutherland Gold' Gul flikbladig fläder, som vi här i zon 4 har problem med vissa vintrar.

Liebster Blog - Award är en uppmuntran som skickas mellan bloggar. Den som tar emot en Award ska välja fem bloggar att skicka vidare till, men de får inte ha fler än 200 följare.
Man skall även länka tillbaka till den som sänt Liebster Blog Award, och använda bilden här ovan.


Nu ska jag skicka den här Awarden vidare till 5 bloggar. Det är den knepiga biten i det roliga, det är svårt att välja. Jag har kikat runt och hittat några som intresserar mig, de handlar naturligtvis mest om trädgård, men jag följer även fotobloggar. Jag njuter och inspireras av bilder, riktigt bra bilder behöver inga ord. 
Mina Awarder går till följande bloggar som inspirerar mig och gör mig glad:
Spirande grönt
Kattis och Eiras Trädgådsdesign 
Refugium  
Ha en skön söndag! Hoppas solen lyser på er!
Ulrika
Sambucus rasemosa 'Sutherland Gold' och Stäppkål Crambe cordifolia, den vita stora.

3 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket :-)

    Skall gå in och kolla på dom andra bloggarna sen, först ut i det underbara vårvädret, mormor kommer på besök och då tar vi alltid en promenad vid havet!

    Ha en skön dag, kram Carina

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarden!

    Härlig plantering!
    Kan nästan ana doften från Stäppkålen.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack, både för awarden och din rara hälsning hos mig! Så glad jag blir:)

    Ha en toppenvecka,
    Rebecca

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...