söndag 8 januari 2012

Eldigt orange


Orange 
Hittade några härligt brandgula blommor från förra sommaren.
Visst är dom uppiggande och värmande att titta på mitt i kalla vintern.
Jag gillar nog alla färger när det gäller blommor, har ingen favoritfärg och brukar inte följa några trender.
Det blir en salig blandning, det är bara vissa färg kombinationer som kan kännas helt fel.
Årets färg heter Tangerine Tango, ! Enligt Pantone.
Helt otroligt, orangeröd! Upptäckte det precis när jag var på väg att avsluta och hoppa i säng.
Rätt lik Heucheran i färg.
Idag känns de här bilderna helt rätt ; )

Hemerocallis 'Rajah' och Heuchera 'Suthern Comfort' 5/9-11

Tigerlilja Lilium lancifolium 30/8-11

Ringblomma Calendula officinalis 'Neon' 5/8-11

Meconopsis cambrica 'Flore Pleno' 10/9-11

Lilium canadense 16/7-11

Azalea 'Golden Lights' 19/6-11

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. ÅÅ så vackra bilder!!jag har lite svårt för orange i min trädgård, kanske efter en misslyckad och ofrivillig plantering för många år sen med rosa och oranga liljor tillsammans, det var inte vackert!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint! Den där azalean får jag nog kika efter. Jag har `rosy lights´och den verkar sköta sig bra så det får nog bli fler ur den serien :-)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...