söndag 4 december 2011

Julkalender


Julens färger!
Jättevallmo, Orientvallmo eller Turkiskvallmo Papaver orientale, tillsammans med Vitt löjtnantshjärta Lamprocapnos spactabilis 'Alba' 
I Orienten eller Österland, ligger Jesus födelsestad, Betlehem.

Till vår julkalender försöker jag hitta stämningsfulla bilder, gärna i julens färger.
Bilder med röda toner, vitt, grönt eller annan anknytningar till julen kommer att dyka upp här dagligen fram till dopparedagen. 
När jag valde den här bilden, för några dagar sen, var det i första hand för julfärgerna, den andra anknytnigen kom jag på när jag skrev inlägget. Foto från den 19/6-11.

Ha en fin andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...