tisdag 8 november 2011

Rymdtema



I måndags förnekade man från Vita huset i USA att det finns några som helst bevis för något utomjordiskt liv. Men samtidigt säger man att utomjordingar kan existera utan Vita husets vetskap. 
Jag har inga bevis heller, men jag fantiserar vidare på mitt rymd-trädgårds-tema.

Någonstans ovanför regnbågen.....
Apak studio har tavlor med urgulliga färgglada rymdträdgårdar som motiv.
Fantasieggande inspiration ;)
Gå in via länken om ni vill se fler motiv.


Växter som skulle kunna användas i rymdträdgården: 
Ligularia stenocephala The Rocket !!!
Men även andra storbladiga t.ex Parasollblad Astilboides tabularis, Ligularia palmatum, Ligularia przewalskii, Ligularia 'Othello' Sköldbräcka Darmera peltata, Ormbunkar och små prydnadsträd som formklipps.
Att odla fräken som är värsta ogräset vill jag inte rekommendera, men de sirliga växterna på första bilden liknar faktist fräken. Några riktigt vulgära Iris germanica Hybrider kan också passa in i rymdtemat.
Ställ in några snygga rymdprydnader t.ex. raketer, klot och placera ut en rökmaskin (dimmer).
Bara vilda fantasier, men inte omöjligt alls.


1 kommentar:

  1. Nu blev jag så inspirerad - och jag som precis bloggade om ett ufo i trädgården... Man borde verkligen göra en rymdträdgård, jag har aldrig hört någon att göra det tidigare. Ha det bra, Liisa.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...