tisdag 15 november 2011

På min lediga dag hade jag planerat att...

1. Städa bort krukor och plantbackar i "Barnkammar'n"
2. Snygga till syrenerna i en plantering och lägga på dynga där
3. Flytta några funkior och ersätta dom med hasselört
4. Fotografera stenar

Det började bra, men när jag skulle stoppa in krukor och backar i förrådet, bestämde jag mig för att städa och rensa upp därinne först. Sedan när jag var klar i "Barnkammar'n"började jag gräva upp de stora Buddlejorna, klippte ner, satte dom i stora krukor och fraktade dom mot vinterförvaring.
Sedan fick två Japanska lönnar krypa ner i större krukor inför vintern i källaren.
Hittade fler kvarglömda krukor som städades undan och några glömda tulpanlökar som grävdes ner vid Löjtnantshjärtat. Nu var det så mörkt att det var svårt att se hur lökarna hamnade i jorden och jag hade glömt att fotografera, men en bild på solnedgången blev det i alla fall. 


Resten får jag göra en annan gång ; )

1 kommentar:

  1. Du var ju riktigt flitig på din lediga dag, det gäller att passa på, trädgårdar behöver mycket omsorg och även höst städning :-) Blev djupt förälskad i den otroligt vackra solnedgången, så vacker, underbara färger :-)

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...