tisdag 1 november 2011

Höstsådd av grönsaksland

Nu är mina planer genomförda!
Att höstså sina grönsaker borde vara det smartaste man kan göra, har jag länge tänkt. 
På våren är det så himla mycke annat man måste hinna med. Nu testar jag metoden för första gången.
Idag sådde jag ut vårens överblivna frön och en del gamfröer. Vi får se till våren hur det lyckas.
Förhoppningsvis är det bara att lägga över fiberduk när snön försvunnit och så bara växer det. 
Natur och trädgård finns mer att läsa om höstsådd.
Hällans grönsaksland och kryddhörna.

Kryddhörnan behövde rensas, här hade olidligt mycke ogräs grott tack vare regnandet.
När jag ändå var igång ändrade jag om för att kunna ha en sittplats i hörnan till våren.
Där är det soligt på förmiddagarna, perfekt för förmiddagsfikat.
Före rensnigen

Efter rensningen

 Cementröret flyttades från hörnan och en bit av ett gammalt oljefat placerades vid andra änden av planket.
På planket klättrar en Kameleontbuske och den Kanadensiska rosen 'William Buffin', planterade på andra sidan.
En murgröna ska vintertestas här i cementröret.
Så skönt att det är rensat och klart nu och en uppgift mindre att göra till våren.

Svartkål och Sparris är det enda gröna som är kvar av grönsakerna nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...