söndag 13 november 2011

Fototriss 157/Kvinnligt

Veckans tema för alla fototrissare är kvinnligt.
Jag har inga nya bilder den här gången, dagarna är för korta och tiden är knapp! 
Hittade några på lagret som får duga.

Blommor bakom örat är kvinnligt.

 Stjärnflocka Astrantia major
Kallas även Linnés döttrar och Mormorsbrosch, det kallar jag kvinnligt!

Garanterat kvinnlig squash blomma!
Squash tillhör pumpaväxterna och har skildkönade blommor. Under honblomman sitter ett fruktämne som helt saknas hos hanblomman.

Gå in och titta på andra tolkningar av KVINNLIGT på Fotoriss.

Ha en riktigt skön söndagkväll!

7 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder med kvinnotema ;)

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder, längtar redan efter sommaren :-)

    SvaraRadera
  3. Ettan är ju så himla fin.. visst är det lite kvinnligt med blommor över lag eller.. :)

    SvaraRadera
  4. Nog är det så. En blomma bakom örat tycker jag är kvinnligt i alla fall, men vi får nog fler och fler blomster/trädgårdsintresserade män nu när könsrollerna suddas ut;)

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder på temat kvinnlig. Att det är ett kvinnoöra under blommorna syns tydligt, men jag kan inte förklara varför. Om en man skulle sätta en blomma bakom örat skulle det nog bli en lite större och kraftfullare sort.
    Bilden på Stjärnflockan blir min favorit och man förstår varför den också kan kallas Mormorsbrosch

    SvaraRadera
  6. Så fint du beskrivit bilderna till temat.Stjärnflockan har jag också i min trädgård men jag tror den är lite mer rosa.
    Tack för titten hos mig. Anita

    SvaraRadera
  7. Enhetligt och vackert blir det att variera temat kvinnligt med blommor!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...