fredag 11 november 2011

Blooming Friday / Lika men olika


 
Skriet 
På en skogspromenad runt ett liten skogssjö hittade jag det här "träspöket" nere i vattnet.
Det första jag tänkte på var målningen Skriet av Edvard Munch.
Jag kan inte låta bli att fundera på vilken som är äldst?
Munchs målning eller målningar, han gjorde visst fyra versioner, är från1893.
Om man plussar ihop trädets levande ålder med hur länge det varit dött och legat i sjön och blivit så här spöklik måste det betyda att den här träbiten är flera hundra år gammal!

Nu fortsätter den sin tid som dekoration i trädgården, extra ompysslad för att hålla många år till.
Fler bilder på samma tema ser du här:
Ha en skön blommig fredag !





14 kommentarer:

  1. Wow, vilken fantastisk tolkning av dagens tema! Like a lot!

    Annica Vi tre & trädgård

    SvaraRadera
  2. Vilken oooootroooolig tolkning! Och vilket fynd att ha i trädgården! Det gäller verkligen att ha ögonen med sig när man är ute i skog och mark och sjö;)!/Anja

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt trevlig tolkning du gjort på temat.

    Den trädgårdsprydnaden får du vara riktigt stolt över, den finns ju inte i allas trädgård.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vilken underbar tolkning på temat, säger då bara wow, wow, wow.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jisses! Ja visst är det Munch, verkligen skriket. Den borde få stå utanför Munchmuseet i Oslo :)

    SvaraRadera
  6. Excellent interpretation - the most unusual I have seen so far :-)
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  7. Det stämde verkligen in på veckans tema!! Otroligt bra tolkat:)
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Tack för att du visar naturkonst, likheten med Munchs Skriet är fantastiskt.

    SvaraRadera
  9. Jättehäftig tolkning! Det var den bästa tolkning jag sett hittills. Det var roligt, träspöket, jag skulle också ha tagit hem det om jag hittat ett sånt.
    Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  10. Otroligt, vilken likhet ! Bra tolkning. Titta inte för ofta på trägubben bara, den där tavlan får man ju ont i magen när man ser, kan aldrig vara nyttigt ;-)
    Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  11. Spännande tolkning!
    Jag brukar gå vid stranden och leta efter mysiga träbitar att bära hem, och placera på min veranda.
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  12. ÅÅ vilken fantasifull tolkning!!I like:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  13. Det här måste vara den finurligast tolkningen ever! Så fyndigt!

    SvaraRadera
  14. En herlig parallell!
    Hilsen meg fra Norge.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...