onsdag 23 november 2011

Blooming friday/ Cold feet


Ovanligt stilig groda, men troligen en helt vanlig Åkergroda Rana arvalis
Åkergrodan är mest aktiv i skymningen, men man kan även få se den mitt på dagen när det är molnigt. (Den här var ute och hoppade mitt på dan) Den äter gärna insekter, spindlar och sniglar och den kan hoppa för att fånga fjärilar. Att den var en snabb och bra hoppare märkte jag när den skulle fångas och agera stillsam fotomodell!
Och den var inte varm om fötterna!
Se fler kalla fötter på Roses and stuff.
Trevlig Helg!

4 kommentarer:

  1. Underbar! min drömprins :)

    SvaraRadera
  2. Kul tolkning. Jätte fin groda och bild!
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  3. Vilken söt fotomodell.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. : ) En cool grodprins! Tror inte jag har grodor i min trädgård - har aldrig sett någon i alla fall. Men skulle gärna vilja ha...

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...