söndag 30 oktober 2011

Fototriss 155 / Manligt

Veckans Fototrisstema är MANLIGT eftersom det snart är Farsdag, dessutom är det tävling.
Priserna är 3 presentkort från Coolstuff.

Det mest manliga jag kan komma på som har anknytning till trädgård, är den här otympliga motorsågen.




Motorsågen har en viktig roll i vår trädgård, utan den fanns det ingen trädgård kan man säga.
I trädgårdens första skede kapades många stora träd ner med en mindre och lättare motorsåg.
Den här "tungklumpen" användes för länge, länge sen i gårdens skogsbruk. Efter att ha kånkat runt med "tungklumpen" och kameran kan jag garantera att dåtidens män måste ha varit extremt starka och manliga.
Hoppas dom fick något fint på farsdag!

Gå in på Fototriss och se fler manliga bilder.

Ha en bra söndagkväll!

9 kommentarer:

  1. HELT klart en typiskt manlig atribut!
    Själv är jag rädd för motorsågen, eller om jag bara har "för stor respekt"?

    SvaraRadera
  2. Sågat en del i mitt liv..tack och lov inte med dessa mastodontredskap, en hård tid.

    Fina bilder!

    AX

    SvaraRadera
  3. Ja, ljudet från den låter manligt.

    SvaraRadera
  4. Det var minsann en såg med anor! Jag minns när motorsågen slog ut timmersvansen i skogen. De som inte orkade hantera klumpen gallrades bort och de som "orkade" fick förslitningsskador. Det var tuffa villkor för den tidens familjeförsörjare.

    SvaraRadera
  5. Ja, det var en bra tolkning av temat manligt :=)

    Snygg header, frostigt och vackra färger!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Triss i motorsåg.. kalascoolt och manligt, tycker jag oxså :)

    SvaraRadera
  7. När den motorsågen var ny så var det verkligen manligt att köra den. Jättefin triss. :)

    SvaraRadera
  8. Kan säkert uppfattas som manligt att manövrera en motorsåg.

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...