söndag 2 oktober 2011

Fototriss 151/Rosa

  
Fototriss uppmärksammar Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj 
genom veckans tema ROSA.
Mina tre bidrag får bli rosa bondpion, fjärilslilja och kärleksört. 
Pionen är gammal, jag fick den brorsan som delade med sig av en planta som våra föräldrar fått av vår faster Dagmar. 
Fjärilsliljan Nomocharis sp.
 En av mina favoriter, kommer från Larz Danielsson. 

 Kinesisk kärleksört Sedum spectabile 'Herbst Freunde' 
kallas även  'Autumn Joy', vanlig, jo visst, men en härlig planta. Blommar fram till vinterns snö och kyla stoppar den. Den kan vara helt frusen och frostig på morgonen, men tinar upp och tar nya tag om solen värmer.



6 kommentarer:

  1. Kärleksört och pioner.. två av mina absoluta favvisblommor.. Gamla fina växter som det finns så mycket minnen bakom för mig.. Rosa hela månaden och jag tycker alltid vi ska tänka lite Rosa för den goda sakens skull :)

    SvaraRadera
  2. Jättevackra rosa blommor. Kärleksörten är så himla vacker.

    SvaraRadera
  3. Morrn.

    Så bra, blommor gör inte ont. Gillar Dagmars blomma......

    Ha de bra.

    Hasse A Norge

    SvaraRadera
  4. Vackra rosa nyanser du visar i din triss.

    SvaraRadera
  5. Åh vad fina blommor
    Bra trissat!

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...