fredag 21 oktober 2011

Blooming Friday/'Mouthwatering'

Aptitretande är väl den här grönsaksskörden?

Svartkålen fräser vi upp med smör, saltar och pepprar, sen i med en rejäl skvätt grädde och koka en stund. Mums!
Ta bara bort mittnerven den blir för hårdtuggad annars.
Rödbetorna är hur goda som helst bara kokta, skalade och doppade i lite smör.
Palsternackor, morötter och potatis bakas just nu i ugnen till middan.
Oj, måste avsluta inlägget nu, svampsåsen och köttet ska också fixas.


Ha en skön fredagkväll!

8 kommentarer:

  1. Aptitretande både för öga och mun.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så läckra grönsaker. Mums!

    SvaraRadera
  3. Vackert! Inser att jag både vill och behöver odla mer köksväxter nästa år.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så gott, så gott.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. så underbart gott det ser ut!
    ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Så läckert och nyttigt och säkerligen supergott!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Hittade hit via zon-indelningen (jag finns också i zon 5 Umeå) och det var ju tur för här fanns det mycket vackert och inspirerande :-) Hade faktiskt läst om er i Allt om trädgård, men missat bloggen...

    /Annika

    SvaraRadera
  8. Mumsigt ! Svartkålen är en favorit här också, jag gör som dig men brukar ta i vitlök också. Kul att hitta din fina blogg, kom hit från Katarinas Roses and Stuff. Jag kommer tillbaka.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera


Tack! Jag blir så glad för din kommentar! Den behöver inte vara lång.
Ulrika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...